Leer meer over digitale middelen om differentiatie en eigenaarschap te ondersteunen

Leg je in je opleidingsonderdelen al de nadruk op een gedifferentieerde aanpak en zelfsturend leren bij je studenten? Maar wil je ook meer weten over de digitale middelen die je hiervoor kan inzetten? En ga je graag met collega-docenten in gesprek over hoe je dit verder in je onderwijspraktijk kan aanpakken?

Dan is de verdiepingsmodule ‘Differentiëren en eigenaarschap’, met een focus op digitale middelen, het overwegen waard! In deze module leer je met welke digitale middelen je differentiatie en eigenaarschap in je opleidingsonderdelen kan ondersteunen. Hoe ziet de module er concreet uit?:

  • Ter voorbereiding bekijk je vier kennisclips, waarin je een overzicht krijgt van verschillende digitale middelen die je kan overwegen om differentiatie en zelfsturend leren bij je studenten verder te stimuleren.
  • Je kiest op welke van volgende drie thema’s je de focus wil leggen: (a) structuur voorzien, (b) voorkennis activeren en voortgang opvolgen of (c) feedback geven en andere tools voor opvolging. Je gaat voor jezelf na hoe jij een of meerdere van de aangereikte digitale middelen bij het geselecteerde thema in je onderwijspraktijk wil integreren.
  • Je gaat tijdens een intervisie in gesprek met je collega-docenten, waarbij de nadruk ligt op het uitwisselen van ideeën en verdieping. De intervisie vindt plaats op woensdag 3 mei (9.30u-11.30u) op de Technologiecampus Gent.
  • Je gaat aan de slag met de verworven inzichten en kan hierbij rekenen op verdere ondersteuning van de begeleiders van de module.

Is je interesse gewekt?

Wees er snel bij want de intervisie is al gepland op 3 mei.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *