DIGITALEREN.BE
Online lesgeven via MS Teams
In onderstaande stappen helpen we je graag op weg in de richtlijnen rond het online doceren via MS Teams nav de geplande treinstakingen.
Het maken van een meeting invite voor je klasgroep kan het best via je MS Outlook agenda.
Deze deelnamelink staat los van een bepaalde datum of tijdstip.
Via die link kan men om het even wanneer naar de MS Teams-meeting.
Maak via Outlook een Teams-meeting aan:
- Geef als titel bijvoorbeeld “Online les – Anatomie”, eventueel gevolgd door de naam en OLA code van je vak. (Start de zoekopdracht bij de knop “Vereist” met S24-endandenaamvanjevak.
- Controleer ook goed de OLA code.
- Ben jij niet de “presentator” van deze lessenreeks, nodig deze mede- docenten ook mee uit in dit vergaderverzoek.
Pas de datum van dit verzoek aan naar het moment van de eerstvolgende les.
Verzend de invite voor het eerstvolgend lesmoment.
Na het uitsturen van de invite kun je best nog een aantal meeting- instellingen overlopen. Dat doe je door de verstuurde uitnodiging opnieuw te openen, de CTRL toets van op je toetsenbord ingedrukt te houden + klikken op de link “vergaderopties”. Er opent zich dan een webpagina.
Op die webpagina kun je een aantal vergaderopties instellen.
Ook tijdens de meeting/les, kun je deze vergaderopties nog aanpassen:
Deze link (ook al is deze verstuurd op de datum van de eerstvolgende les), blijft ook werkend voor de volgende lessen. Je hoeft deze stappen dus niet voor elke les te herhalen.
Plak de hierboven gekopieerde link van de meeting invite in je Toledo- vak.
De link om aan je les deel te nemen, bied je via onderstaande stappen aan via je vak in Toledo.
- Zet je studenten aan het werk in de online les
- Wooclap: nieuwe tips & tricks
- Werken met breakout-rooms (aparte vergaderruimtes waar je studenten vanuit de hoofdvergadering kunt opdelen in verschillende online groepen die je dan na een tijdje opheft. Waarna iedereen terug in eenzelfde online hoofdvergadering terechtkomt). Het aanmaken van die ruimtes kan zowel voor als tijdens de (hoofd)vergadering.